Tilbake til Urkraften
www.sjamanisme.no

TANTRASONEN

SKAPERKRAFTEN
www.skaperkraften.no


Ayahuascha - en døråpner for personlig vekst (egne erfaringer)



For to årsiden arrangerte Tom en spirituell reise til Peru hvor
vi var med på diverse seremonier med forskjellige sjamaner.
En av seremoniene vi deltok på var en fantastisk Ayahuasca-
seremoni i en frodig og dyrisk jungel nær Amazonas.
Vi deltok to dager på rad og det var to veldig forskjellig
opplevelser vi hadde fra  den ene dagen til den andre og vi
begge opplevde det som enormt kraftfullt og dypt åndelig.
Vi var en stor gruppe som deltok og ikke alle opplevde det som
en positiv opplevelse selv om vi to gjorde det.
Vi begge hadde lenge hatt lyst til å oppleve Ayahuascha i plantens
"hjemland" - der det forøvrig også er lovlig (men ikke i Norge).

Dagen før seremonien fikk vi møte sjamanen/seremonimesteren
Panduro som skulle veilede oss igjennom seremonien. På møtet fikk vi
viktig informasjon om  seremonien samt at vi kunne stille
spørsmål. Vi fikk blandt annet vite at om vi ønsket kontakt så
ville det skje i telepati med sjamanen under seremonien. Han fortalte
at det var nok at vi tenkte på ham så ville han hjelpe oss mental
telepatisk hvis vi ønsket det. Han fortalte også at hvis vi opplevde
noe mentalt traumatisk under seremonien kunne vi komme ut
av traumet ved å starte med å tenke på noe annet - symbolsk skulle
vi "svitskje" over med en imaginær TV-kontroll. Vi skulle late
som om vi skiftet kanal slik vi gjør på TV'en.
Han fortalte også at de som gikk på medisiner ikke fikk være med
samt at vi skulle spise minimalt med mat på seremonidagen -
gjerne faste.

Seremonien startet på kveldstid og strakk seg utover natten. Vi var
en stor gruppe den første kvelden og vi satt/lå i en sirkel langs veggen
i en stor bungalow, og vi hadde hvert våres liggeunderlag, puter og bøtte.
Sjamanen kom rundt til oss hvor vi fikk ett lite glass med ayahuascha
hver og lyset i bungalowen ble slukket. Ayahuascaen smakte litt som sur
rødvin og ikke lenge etter den var drukket opp så begynte den å virke.
Maestro Panduro tok også selv ayahuasca.
Han røykte pipe og startet med å synge - sangen pågikk i
lang tid. Han gikk sakte rundt i rommet mens han sang.
På avstand så han etterhvert ut som et eller annet dyr som gikk rundt.
Det var en magisk opplevelse.

Ayahuascha og andre sermonielle remedier

Toms erfaring:
"Jeg var innstilt på seremonien alt et helt år i forkant da jeg startet
med å arrangere turen. For ayahuascha seremoni var jeg fast bestemt
 at skulle være en stor opersonlig opplevelse på turen.
Etter å ha drukket ayahuascaen ventet jeg med stor spenning
på noe jeg hadde ventet et helt år på skulle skje, og
mange tanker for igjenom hodet om dette ville virke eller
ikke. Etter 20 min skjedde det definitivt noe... jeg følte at hele kroppen
 ble trukket inn  i psykedeliske bilder som jeg så for meg i mitt indre.
Jeg ble i ett med masse mønstere og farger som var i bevegelse...
en ren psykedelisk opplevelse hindes alt annet jeg hadde opplevd.
Det var som tid og rom stod stille. Så var det som jeg våknet litt til lyden
av masse mennesker brakk seg i rommet, og jeg følte at det var 4 - 5 energi
skikkelser som satt rundt meg og hadde hekselignenede utseende.
De hadde en vanvittig svovellukt og lo en rå brutal latter og opplevelsen
føltes fysisk og reel. Jeg var livredd og var sikker på jeg skulle dø.
Jeg klarte ikke å puste ut bare inn og hadde sterke kvelningfornemmelser
mest pga den intense svovellukten.
....ettterhvert klarte jeg å få til en brekningsrefleks hvor jeg klarte å kaste
opp noe av ayahuaschaen. Det var godt å kaste opp for det føltes ut
som jeg fikk renset ut frykt energier og blokkeringer som hadde ligget i
kroppen. Etter renselsen var jeg vanvittig utmattet hvor jeg muligens
også sovnet litt.
Etter å ha hvilt ut kom jeg inn i en ny fase...jeg så meg rundt
i rommet å kunne se fargen på auraen til folk. Da jeg så på Vons aura
hadde hun alle regnbuensfarger - ett vakkert syn. I denne fasen følte
jeg også en god ro og harmoni....det føltes ut som jeg hadde kvittet
meg med masse tung energi i form av frykt.

Dag to hadde jeg "rolige opplevelser der jeg ikke kom så dypt"

Maestro Panduro og Tom rett før en ayahuasca-seremoni

Vons erfaring:
Med god inspirasjon fra Ailo Gaups og Michael Harner sine delte
erfaringer om ayahuascha hadde jeg lenge ønsket å erfare
 plantemedisin . Dette skulle bli mitt første møte med ayahuascha ånden.

Etter en liten stund etter inntaket av den Hellige planten føltes det ut
som rommet begynte å snurre.
  Jeg kunne se det blafre i lys fra en lighter som seremonimesteren 
brukte for å tenne opp en pipe med. Seremonimesteren blåste røyk på meg
og kort tid etter kom jeg inn i noe om føltes ut som dyp transe. 
Psykeldeliske bilder av en vakker slange i regnbuensfarger beveget seg og det
 føltes ut som jeg var i ett med slangen. Jeg kunne føle hvordan det var å bevege seg
i en slangekropp. Så fikk slangen et tigerhode og den fortsatte med sine
kraftfulle bevegelser.

Neste erfaring var følesen av å bli kvalt men jeg skjønte at det var
sjelens plante som kom for å hjelpe til med å gjøre det som var det beste for
kropp,sinn og ånd. Jeg ble vist et stort mørkt felt med svarte energier inne i
kroppen fra et tidligere traume jeg hadde erfart. 
Kvelningsfornemmelsen gikk over til brekkninger og oppkast, og 
planten hjalp til med å rense ut de svarte energiene fra det mørke 
feltet i kroppen. Jeg syntes det så ut som svart tjærelignende 
oppkast og det føltes godt å få det ut. Det var en dyp rens av gamle energier
 som endelig ga slipp... Jeg takket planten hele tiden under renselsesprosessen
 og jeg følte salighet, ubetinget kjærlighet og enorm kraft fra sjelens plante. 

 Så kom opplevelsen av å være en del av Mor Jord i jungel...det var som om jeg
pustet henne og jeg kunne kjenne hennes frodighet, sårbarhet, sensualitet og
 kjærlighet ...det var nok en sterk opplevelse. 
Jeg møtte på lysenergier fra åndeverden hvor jeg fikk svar på 
ting jeg hadde lurt på angående åndeverden, og en urkvinne som delte 
gammel og glemt visdom.
Nå og da kunne jeg høre kraftsang fra seremonilederen og hver gang
jeg ønsket trygghet stod seremonilederen ved min side når jeg tenkte på han...
så telepati det funket.
Jeg fikk se ting som ville/vil skje i fremtiden og på slutten av seremonien
var jeg i en psykedelisk og dyp kjærlighetsreise med Tom.
Da seremonien var over var jeg fortsatt godt påvirket og jeg kunne sikkert ha
 opplevd mer hvis seremonien hadde vart lenger. Da vi skulle gå tilbake til
 bungalowen vi sov i så jeg slanger og skygger som beveget seg langs stien vi gikk på.

Dagen etter kom det fysisk en regnbue boa til stedet vi bodde på, noe som ikke
var et vanlig syn. Ut ifra de som jobbet og bodde der var det 2 år siden sist.
Jeg benyttet da anledningen til å be den om sine velsigner til den
sjamanistiske vei, noe den viste ved å legge seg på mesaen jeg bærer.

Dag to på ayahuascha seremonien var det få fra gruppen som deltok.
Jeg hadde ingen opplevelser slik jeg hadde første dagen fordi jeg opplevde
mye forstyrrelser i rommet fra to nye deltakere som sang veldig høyt
og en som lo en dyp, mørk latter. Det var flere i gruppen som reagerte
på det samme. Men to uker etter vi hadde vært i jungel var jeg med på
et arrangement hvor vi lå i en trommereise og deltakeren som lå ved siden
av meg begynte å le en identisk latter som mannen i ayahuscaseremonien...
og denne gang virket det ikke forstyrrende. Det kjentes mer ut som en
bekreftelse på at ayahuascha ånden fortsatt var med meg.

Von klar for ayahuascha-seremoni

Epilog:
Nå i ettertid nesten to år etter denne seremonien så opplever vi at det var en flott
seremoni og at vi definitivt vil tilbake til Peru for å delta på flere ayahuascha
seremonier...for vi føler etter det vi har erfart at ayahuaschaen er en
døråpner for kraftfull personlig utvikling i form av at ting man får ned i
seremonien kan man ta med seg videre. Det føltes også som en innvendig
renselse - at kroppen gikk igjennom en skikkelig innvendig "nedvask".
Hvis DU ønsker å være med på det samme så anbefaler vi deg at du gjør
det i Peru hos en seriøs utøver (en som har masse erfaring).

Slik kan en ayahuascavisjon se ut

LINKER til info om ayahuasca :

 http://sjamanistisk.blogspot.no/2014/01/ayahuasca-mdiett-i-peru-masse-info-vedr.html

http://sjamanistisk.blogspot.no/2014/01/om-sjamanisme-og-psykedeliske-stoffer.html

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar